Isskulptur?

Frös in en stor iskub. Kanske inte syns så bra på bilden men den blev väldigt fin. Ser ut som en liten vit explosion i mitten av kuben som är mer genomskinlig ut mot kanterna. 

Jag ville prova om jag kan forma isen genom att hacka. Det var svårare än vad jag trodde. Det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Svårt att göra något med precision iallafall som nybörjare. Så jag försökte göra is kuben lite med rundad. Sen ville jag prova att måla på den. Det blev så där. Använde akvarell men kanske borde prova akryl istället.









Kommentarer

  1. Fint med att måla på! Går det att använda andra verktyg, ex varma dito? Eller om det går att spänna fast isen?

    SvaraRadera
  2. https://www.tiktok.com/@theenglishiceman/video/7033745034704981254?_t=8NztN7vd9sL&_r=1

    Ang verktyg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg