Hur ska jag arbeta med is?





Jag har inte lyckats komma vidare i min gestaltning. Har varit sjuk och allt stannade upp. 

Jag försökte göra en liten skridskobana genom att spola vatten på en pressening ute i trädgården nu när det skulle vara minusgrader. Var verkligen förväntansfull men tyvärr läckte presseningen så det blev inte mycket till is. Synd. 

Jag har funderat på hur jag ska jobba med is och har fortfarande inte riktigt bestämt mig. Kanske det blir svårt. Jag har begränsade ytor att frysa in på. Sen har jag inte släppt tanken gjuta med resin/epoxy. Så jag har beställt material för det.

Så här blev blomman som jag frös in. Den blev ej genomskinlig. Det beror på att det fryser på för snabbt. Det finns knep för att fördröja frysningen så det tänker jag prova nästa gång.

Kommentarer

Populära inlägg